دردیلا عکس های کوه نوردی بازیگر زن معروف + کوه نوردی زنان و مزایای آن - دردیلا

عکس های کوه نوردی بازیگر زن معروف + کوه نوردی زنان و مزایای آن

در دنیای امروزهمواره شاهد حضور بازیگران و چهره های معروف در عرصه های ورزشی و هنری هستیم . بسیاری از هنرمندان در کنار مشاغل هنری خود، سایر فعالیت های هنری و ورزشی را نیز انجام میدهند که میخواهیم امروز در دردیلا این فعالیت ها را برایتان قرار دهیم.

حضور زنان در کار راپل

کوهنوردی آنا نعمتی

آنا نعمتی از مطرح ترین بازیگرانی است که علاقه زیادی در عرصه فعالیت های کوه نوردی دارد. این موضوع را میتوان به صراحت در پست ها و فعالیت های اینستاگرامی این بازیگر مشاهده کرد.

حرفه ورزشی کوه نوردی صبر و بردباری زیادی را می طلبد چرا که به راحتی و بدون برنامه درست نمیتوان به مراتع مرتفع صعود کرد.

شاید مهم ترین علت علاقه این بازیگر به این فعالیت وررشی، داشتن خصلت صبوری است.

آنا نعمتی اخیرا بعد از صعود به قله سی چال در صفحه اینستاگرامی خود نوشت :

))زمانی با خود در فراز سرزمین عشق، فقط بودن، ولی چگونه بودن و با چه هدفی بودن، شاید هدف هم مهم نیست چون بودن خود هدفی است ژرف در هستی مطلق ((

وی همواره تصاویر بسیار زیادی را از طبیعت گردی و کوه نوردی خود منتشر میکند که نشان دهنده علاقه بسیار زیاد وی به این فعالیت های ذکر شده است.

این علاقه ممکن است در کنار تجربه حس آرامش و هیجان، منشا سلامتی و تقویت قوای بدن را نیز داشته باشد.

 

علاقه بانوان به حرفه کوه نوردی

به جزآنا نعمتی، بازیگران معروف دیگری همچون ویشکا آسایش نیز در این ورزش به صورت حرفه ای فعالیت میکنند. که میتوان از این قضایا به این نتیجه رسید که بانوان علاقه بسیاری به ورزش های همچون کوه نوردی و صخره نوردی دارند. و شاید به صورت تخصصی تر از مردان و به صورت گروهی این ورزش را انجام بدهند.

البته به علت هیجان بالا و حضور در مناطق بکر و جذاب کمتر کسی است که علاقه مند به این ورزش نباشد و نخواهد حس خوب صعود به قله های مرتفع را تجربه کند.

صخره نوردی به صورت تخصصی

برای بسیاری از بانوان، کوه نوردی و صخره نوردی تنها محدود به ورزش کردن و حفظ سلامتی نمیشود و هستند بانوانی که به صورت تخصصی در این زمینه ها فعالیت میکنند.

تخصص در صخره نوردی صرف نظر از علاقه و تقویت قوای ایمنی و سلامتی بدن، یک فعالیت بسیار کلیدی در بسیاری از مشاغل محسوب میشود. به طوری که پایه و اساس اصلی این مشاغل مربوط به اشخاص متخصص کار در ارتفاع می باشد.

راپل کارها و افراد صخره نورد از دسته افرادی هستند که با تجربه و تخصص خود در کنارعلاقه، مشاغل کار در ارتفاع را در زندگی دنبال میکنند.

حضور بانوان در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

ممکن است برایتان سوال شود که چه مشاغلی در دایره مشاغل کار در ارتفاع قرار میگیرد؟

از اصلی ترین این مشاغل میتوان آتش نشانی را نام برد. در اکثر کشور ها بانوان بسیار زیادی با تخصص خود در این حرفه فعالیت میکنند که خوشبختانه از امسال هم در کشور ما جذب آتش نشانان زن آغاز میشود. که این میتواند خبر خوبی برای آن دسته از بانوانی باشد که با تخصص در راپل کاری و صخره نوردی، علاقه فعالیت کاری در این زمینه را نیز دارند.

از دیگر مشاغل دراین زمینه میتوان ، پیچ و رولپلاک ساختمان، نماشویی ساختمان، رنگ آمیزی نما و نورپردازی نما را نام برد.

که البته مهم ترین وجه برای فعالیت در این مشاغل داشتن تخصص و تجربه بالا میباشد. چرا که کلیه این مشاغل در دسته مشاغل سخت قرار میگیرند.

برای مثال در ایران، گروه راپل کاران سازه لوکس اولین موسسه ای است که تیم راپل کاران آن برای پروژه های نماشویی ساختمان و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان متشکل از آقایان و بانوان متخصص در این زمینه است.

که این شرکت توانست علاوه بر جذب راپل کاران زن، بعد از مدتی دوره های آمورشی و تکمیلی را برای علاقه مندان  به این حرفه تشکیل دهد که در موضوع خود اولین بار است که این اتفاق در ایران می افتد.

اما خوشبختانه در داخل کشور رویکرد جدیدی در حال شکل هست تا بانوان بتوانند علاوه بر ورزش ، در مشاغل مورد علاقه و متناسب با تخصص خود فعالیت داشته باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 293 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.