دردیلا دکتر میثم شکری ساز و ۵ نکته مهم برای صرفه جویی در هزینه‌های زندگی - دردیلا

درآمد کم مساله غیر عادی نیست. اما آنچه که اهمیت دارد این است که ما بتوانیم همان درآمد کم را مدیریت و مقداری از آن را ذخیره کنیم. شاید طرح این موضوع برای بسیاری غیر ممکن به نظر برسد، اما دکتر میثم شکری ساز با بیان سال‌ها تجربه خود نکات مهمی را بیان می‌کند که موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی می‌شود. نکته‌هایی که از نگاه بسیاری دور می‌ماند. او معتقد است راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را بدون از دست دادن سبک زندگی‌ای که دوست دارید کاهش دهید.

برای درآمد و مخارج خود برنامه‌ای تهیه کنید

با توجه به دخل و خرج خود بودجه‌ای تهیه کنید. با برنامه‌ها و بودجه خود زندگی کنید. وقتی یک ایده سازمان‌یافته در مورد آن داشته باشید، زندگی با هر میزان درآمد آسان است. به هزینه‌های ضروری مانند پرداخت اجاره، پرداخت هزینه تحصیل، غذا و خواربار، قبض برق و غیره اولویت دهید.

میثم شکری ساز باور دارد که همیشه برنامه‌ریزی به خوبی جواب می‌دهد. با اولویت دادن برنامه‌ریزی کنید. برای مثال اگر خانه بزرگی در اختیار دارید و به ویژه زمانی که برای خانواده خیلی بزرگ است، می‌توانید آن خانه را بفروشید و به مکان کوچک‌تری نقل مکان کنید. در این صورت در همه هزینه‌های مهم زندگی مثل آب و برق صرفه‌جویی خواهد کرد. این موضوع را هم در نظر بگیرید که اگر شغل یا خانواده‌تان شما را در یک منطقه خاص نگه نمی‌دارد، برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید راحت‌تر به جابه‌جایی فکر کنید.

یک بودجه سختگیرانه در نظر بگیرید

قم بعدی که باید برای کاهش هزینه‌های زندگی خود بردارید، داشتن یک بودجه شخصی سختگیرانه است. این به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را در مورد عادت‌های خرج کردن، درآمد ماهانه و وضعیت مالی کلی خود منحرف کنید. فراتر از آن، بودجه‌بندی همچنین به شما کمک می‌کند تا یک نقشه راه برای هر یک از اهداف مالی خود ایجاد کنید.

میثم شکری ساز بیان می‌کند که می‌دانم این موضوع در ابتدا می‌تواند بحرانی باشد. اما به مرور زمان تاثیرات شگفت‌انگیزی در بخش مالی زندگی شما خواهد گذاشت. شما نمی‌توانید فقط یکبار بودجه ایجاد کنید و انتظار داشته باشید که در زندگی شما معجزه شود.

در مقابل، اگر می‌خواهید مزایای بودجه‌ریزی را در امور مالی خود ببینید، باید آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. به طور جدی، هر روز، باید بودجه خود را با حساب بانکی خود تطبیق دهید و مطمئن شوید که همه هزینه‌ها مطابقت دارند.

طراحی بودجه به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را به خوبی کنترل کنید و چشمان شما روی گزینه‌هایی باز می‌کند که تاکنون نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت بودید. آقای دستمالچی بیان می‌کند که به خوبی متقاعد شده‌ام که اگر می‌خواهید هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید، در نظر گرفتن بودجه مهم‌ترین کاری است که باید در ابتدای راه انجام دهید.

شروع به پیگیری عادت‌های خرج کردن خود کنید

میثم شکری ساز بیان می‌کند که قدم سوم برای کاهش هزینه‌های زندگی این است که بفهمید درآمدتان در کجاها خرج می‌شوند. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما ردیابی هزینه‌ها و مخارج حداقل یک ماه زمان می‌برد. برای مثال ممکن است برخی میزان چشم‌گیری از درآمدشان را صرف خرید لوازم غیر ضروری کنند یا به دفعات زیاد در بیرون از منزل تنقلات بخورند.

بله درست متوجه شده‌اید این‌ها بخشی از هزینه‌هایی است که امکان دارد مدت‌های طولانی ما به آن‌ها بی‌توجه باشیم. شما ممکن است از اینکه چقدر برای برخی موارد هزینه کرده‌اید متعجب شوید، اما ردیابی هزینه‌ها فرصت خوبی است تا ببینید در چه مرحله‌ای هستید و نیاز به اصلاحات دارید. روش قدیمی برای ردیابی این است که هر هزینه‌ای را که انجام می‌دهید، یادداشت کنید.

این تمرین ساده اما فوق‌العاده کارآمد کمک می‌کند تا بدانید دقیقا درآمدتان در چه جاهایی هزینه می‌شود. خوشبختانه، ما در قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم و فناوری می تواند نوشتن را برای ما آسان‌تر کند. اگر همه چیز را با کارت نقدی یا اعتباری پرداخت می‌کنید، صورتحساب‌های خود را بررسی کنید. همه چیزهایی را که برای آن‌ها خرج کرده‌اید را مرور کنید. اینکه واقعا چه چیزی را خواسته‌اید، تعیین کنید.

یکی دیگر از روش‌های پیگیری عادت‌های خرج کردن این است که یک برگه چاپ شده از هزینه‌ها داشته باشید و روی هزینه‌هایی که تصور می‌کنید غیر ضروری هستند، هایلایت بکشید.

مصرف انرژی خود را کاهش دهید

دکتر میثم شکری ساز باور دارد که این یک تغییر جزئی است، اما می‌تواند مقدار قابل توجهی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود. درک نحوه مدیریت مصرف انرژی می‌تواند به شما کمک کند تا در طول یک سال بدون هیچ‌گونه کار عجیب و غریبی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. میزان مصرف اوج و غیر اوج مصرف را از شرکت‌های برق، آب و گاز بخواهید تا در اختیارتان قرار دهند.

در این صورت به خوبی می‌توانید دریابید که در چه ساعاتی از وسایل برقی استفاده نکنید. مطمئن شوید که خانه شما به درستی عایق بندی شده است تا هوایی که برای گرم کردن یا خنک شدن هزینه کرده‌اید از شکاف‌ها و نشتی‌ها خارج نشوند.

در فروشگاه‌های عمده‌فروشی عضو شوید

نکته‌ای که میثم شکری ساز اعتقاد دارد فوق‌العاده کاربردی است و به کاهش هزینه‌های روزمره زندگی کمک خواهد کرد. برای مثال می‌توانید مایحتاج مورد نیاز زندگی‌تان در مواقعی که فروشگاه‌های تخفیف گذاشته‌اند، خریداری کنید یا خرید لباس را به مواقعی که تخفیف فصلی برگزار می‌کنند، موکول کنید.

در این صورت نه‌تنها از شیوه زندگی‌ای که دوست دارید، فاصله نمی‌گیرید بلکه هزینه‌های زندگی را هم کاهش می‌دهید. معمولا فروشگاه‌های عمده‌فروشی در آخر فصل‌ها و به مناسبت‌های خاص تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.