دردیلا صنعت اسباب بازی بر چه پایه ای استوار است ؟ - دردیلا

صنعت اسباب بازی بر چه پایه ای استوار است ؟

صنعت اسباب بازی به دلیل وجود تنوع در دسته بندی های مختلف در آن، یک صنعت رو به رشد محسوب می شود. همچنین تعداد کمپانی های عرضه کننده‌ی جهانی اسباب بازی نیز در حال افزایش است.

خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

ما در اینجا تلاش خواهیم کرد تا به این موضوع بپردازیم که چرا این صنعت یک حوزه موفق در حوزه تجارت است و اساساً شکل گیری این صنعت چگونه محقق می شود و بر چه پایه هایی استوار است.

ارزش سرگرمی در صنعت اسباب بازی

شرکت های اسباب بازی یکی از اصلی ترین و جدی ترین ارائه دهندگان سرگرمی در سطحی قابل توجه و گسترده هستند.

 

به عنوان مثال دو شرکت غول پیکر لگو (Lego) و هسبرو (Hasbro) گام های بلندی را در این زمینه برداشته اند که در نهایت منجر به خلق زمینه های تخصصی و تولید استراتژیک در این حوزه شده است.

 

چنانچه این دو شرکت در سال ۲۰۱۷ با توجه به موقعیتی که در بین کودکان در راستای بازی با اسباب بازی کسب کرده بودند موفق شدند تا با ساخت انیمیشن های تشکیل شده از اسباب بازی های تولید شده دو فیلم پرفروش بزرگ در سال ۲۰۱۷ را به نمایش در آورند.

 

جدای از اینکه بخش مهمی از تولید اسباب بازی به محتوای محصولات تولید شده وابسته است، اما از طرفی ساخت اسباب بازی به شکل مجموعه های مختلف (مجموعه ای از عروسک ها یا لگو ها) به تولید کنندگان و مخترعان محصولات اجازه داده است تا:

 

مفاهیم جدید و معنای نوین دنیای امروز را به وسیله تقاضاهای موجود در بازار خرید اسباب بازی نشان دهند.

بیاموزند که برای عدم شکست در بازار فروش و کاهش استقبال از محصولاتشان باید با استفاده از ایده های خلاقانه محصولات جدیدی را تولید و روانه ی بازار نمایند.

به تولیدکنندگان اسباب بازی اجازه می دهد تا بر روی تولید محصولات مورد علاقه خود تمرکز کرده و وارد یک حوزه تخصصی در تولید شوند.

تولید جمعی محصولات

شرکت های اسباب بازی به طور سنتی و از دیرباز طرفدار ارائه محصولات به شکل دسته جمعی و تنها با چند نوآوری و تغییر اصلی بوده اند، زیرا همه ی این شرکت ها به طور قابل توجهی این هدف را دنبال می کنند تا تولیدات خود را در گستره ای وسیع انجام داده و به اکثر تقاضاها و سلایق مختلف مشتریان خود پاسخ دهند.

 

به عنوان مثال و در همین راستا بسیاری از شرکت های بزرگ ساخت اسباب بازی وجود دارند که به بخش تولید خود اجازه می دهند تا در هر زمان و مکانی به مشتریان آن شرکت دسترسی داشته باشند و از این طریق شناختی عمیق را از سلایق آن ها به دست آورند.

خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

از این طریق هر شرکتی می تواند جدای از جریان و کانال های معمول در بازار موفقیتی شگرف و قابل توجه را در صنعت اسباب بازی کسب نماید.

 

همچنین روش های گوناگون دیگری وجود دارند که هر شرکت موفق ساخت اسباب بازی می تواند در ابتدای راه خود بر آن اساس بنا شود و مسیر درست و مناسبی را در پیش گیرد.

 

ما در ادامه به گام های مهم و پایه های اساسی موجود در این صنعت تجاری گسترده اشاره خواهیم داشت.

 

چندین مرحله کلیدی برای ایجاد یک شرکت موفق در زمینه اسباب بازی وجود دارد. موارد زیر این اصول اساسی را به ما نشان می دهد و کمک می کند تا مسیر مناسب حرکت به سوی یک صنعت موفق را بیشتر بشناسیم.

پژوهش

همواره این پرسش برای کسانی که می خواهند وارد تجارت اسباب بازی شوند وجود دارد که قبل از شروع باید در مورد چه چیزی تحقیق کنند ؟

 

پاسخ به این پرسش «همه چیز» است. در هر صورت یک مرحله‌ی تحقیقی قوی و با دقت بسیار مهم است.

 

ممکن است تصور کنید که بسیاری از مبتکران این صنعت فقط یک چیز جدید یا جالب را اختراع کرده اند یا ایده های از پیش موجود را مورد استفاده خود قرار داده و آن ها را تکرار کرده اند.

 

اما باید بدانید که با چنین رویکردی نمی توان به موفقیت دست یافت. شناخت بازار خرده فروشی، جریان های موجود در بازار فعلی، اینکه کودکان چه می کنند و چگونه وقت خود را صرف می کنند همگی می توانند نیازمند یک پژوهش جدی و واقعی برای دستیابی به موفقیت در این صنعت باشند.

بازخورد و درک حس مشتریان

موفق ترین صنایع اسباب بازی تلاش همواره تلاش کرده اند تا پیش از سرمایه گذاری در این حوزه ایده های مختلف در این خصوص را مورد بررسی قرار دهند و بازخوردهای مختلف و گوناگون این بازار را ارزیابی نمایند تا از این طریق تولید کننده محصولی عالی و مناسب در بازار باشند.

اصالت و خلاقیت

اگر تنها تمرکز بر روی این مسئله قرار گیرد که چیزی تولید شود که هیچکس مانند آن قبلاً ندیده است، به احتمال زیاد محصولی نخواهد بود که از نظر تجاری موفق باشد.

 

خلاقان و متخصصان حرفه ای نیز ممکن است با چنین چیزی مخالف باشند، از همین رو همواره توصیه می شود که خلاقیت را همراه با اصالت در نظر گرفت و با یک پیچ و تاب جدید و خلاقانه در یک فرمول تثبیت شده که از پیش وجود داشته است به موفقیت دست پیدا کرد.

فروش، فروش، فروش

اغلب شرکت های اسباب بازی جدید به واسطه جزئیات موجود در کسب و صنعت اسباب بازی، یعنی تولید، استانداردهای ایمنی و غیره دچار سردرگمی می شوند.

 

اما واقعیت این است که اگر شما بهترین فرآیند تولید را داشته باشید اما هیچ محصولی را به فروش نرسانید موفق نخواهید شد.

 

از همین رو همه چیز به فرایند فروش بستگی دارد، و در کنار اینکه باید به اندازه کافی تلاش کنید تا یک محصول ایده آل تولید نمایید، برای کسب موفقیت در بازار راهی جز استفاده از یک فرآیند مناسب برای فروش ندارید.

 

حتی بزرگترین شرکت های اسباب بازی نیز تا زمانی که آن را به فروش نرسانند، نمی توانند به طور کامل رشد یافته و به تولید خود ادامه دهند.

رشد و عرضه

آن دسته از شرکت هایی که فکر می کنند می توانند از دستاوردهای بزرگ را در مدت کوتاهی کسب نمایند، مدت زیادی دوام نمی آورند.

 

حضور موفق و مداوم در این صنعت نیازمند آن است که شرکت ها فروش خود  را به شکل سالانه به مشتریان همیشگی خود عرضه نمایند، بنابراین موفقیت این شرکت ها کاملاً به موفقیت و رضایت آن ها بستگی خواهد داشت.

 

البته رشد مورد نظر از این طریق به این معنی نیست که هر آنچه را که مشتریان درخواست می کنند باید برای آن ها عرضه کرد، اما باید به اندازه کافی تلاش شود تا این اطمینان به وجود بیاید که مشتریان شرکت ها در بازار بی صبرانه منتظر هستند تا چرخه فروش بعدی از سوی یک شرکت فعال و موفق در صنعت اسباب بازی معرفی شود.

ژپتویز مرجع خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 216 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.