دردیلا راهنمای افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم اندروید - دردیلا

Chrome مرورگری ? بسیار پراستفاده و عامه پسند است که تقریبا تمام جهان از آن استفاده می کنند با این حال، با گذشت زمان کروم در گوشی های اندروید شروع به کند شدن می کند و پس از مدتی سرعت دانلود و آپلود این مرورگر ممکن است از قبل کند تر شود. امروز در این مطلب آموزش ۶ روش افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه افزایش سرعت گوگل کروم گوشی اندروید

How to Speed up Google Chrome Android Phone

اگر مدتی است که از Chrome در Android استفاده می کنید ، احتمالاً متوجه شده‌اید که مرورگر تلفن همراه شروع به کند شدن می کند و باعث می شود کاربر به دنبال افزایش سرعت دانلود گوگل کروم اندروید باشد. البته اگر افزونه کروم را در گوشی همراه خود ندارید قبلا درباره استفاده و نصب افزونه کروم صحبت کرده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

همچنین ما در گذشته درباره مشکل آپدیت و باز نشدن گوگل کروم  صحبت کرده‌ایم حال امروز به سراغ افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم خواهیم رفت و روش‌هایی را برای افزایش سرعت کروم در اندروید به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید برای بالا بردن سرعت کروم اندروید از آن استفاده کنید، تمام این روش‌ها تست شده هستند و همچنین به سرعت قابل انجام  هستند.

برای افزایش سرعت گوگل کروم در اندروید حافظه نهان را پاک کنید

پاک کردن حافظه نهان یک ترفند قدیمی و بسیار کارآمد برای افزایش سرعت کروم گوشی می باشد که در همه پلتفرم های کروم با انواع گوشی های همراه کار می کند و در گذشته نیز در مطلب افزایش سرعت مرورگر کروم نیز درباره آن صحبت کرده‌ایم اما  در سیستم عامل اندروید پاک کردن حافظه نهان برنامه و داده های موقت اطلاعات و پنجره های بازی را حذف می کند که ممکن است باعث کندی مرورگر بشوند. در اصل این کار به Chrome جان دوباره ای می دهد و باعث می شود دوباره بتوانید سرعت بالا را در یک مرورگر احساس کنید.

برای این کار ابتدا به قسمت تنظیمات در Android بروید، سپس به قسمت برنامه‌ها داخل شوید و Chrome را در لیست پیدا کنید. به پایین بروید و روی دکمه Clear Cache ضربه بزنید، سپس مرورگر را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید که آیا این کار تأثیر داشته است یا خیر.

همچنین می توانید گزینه Clear Data را امتحان کنید ، گرچه این هشدار را بدهیم که با زدن این گزینه ممکن است اسم و پسورد اکانت های شما از حافظه کروم پاک شود و نیاز شود مجدداً به سایت های مختلف وارد شوید پس اگر قصد دارید گزینه Clear data را نیز بزنید حتما این نکته را به یاد داشته باشید.

Data saver را فعال کنید

در گذشته در مورد کاهش مصرف حافظه رم  اشاره کرده‌ایم حال در این مطلب روش‌هایی را آموزش خواهیم داد تا با گوشی همراه خود به راحتی هر سایتی را باز کنید. اگر بارگذاری برای شما طول می کشد و سرعت کروم شما در هر آدرس جدید که باز می کنید بسیار کند است پس روش دوم بسیار برای شما مفید است.

Chrome شامل یک ویژگی مفید به نام ذخیره داده یا Data saver است که می تواند افزایش سرعت کروم موبایل و بارگیری صفحه را همزمان تسریع کند برای فعال کردن این ویژگی و افزایش سرعت مرورگر کروم در اندروید ابتدا وارد منوی برنامه شوید، روی تنظیمات ضربه بزنید و سپس داده را برای فعال کردن ویژگی انتخاب کنید.

Data Saver یکی از بهترین ویژگی های Chrome است. این برنامه هر وب سایتی را که بازدید می کنید را به اصطلاح فشرده می کند و به نوبه خود باعث بهبود عملکرد می شود. در نظر داشته باشید که برخی وب‌ها به این ویژگی پاسخ خوبی نمی دهند و ممکن است در برخی وب‌ها نقص عملکردهای ناچیزی را مشاهده کنید حتما برایتان پیش آمده که سایتی را باز کنید و با تصاویر نامشخص رو به رو شوید این نقص به همین دلیل رخ می دهد اما به طور معمول اکثر سایت‌ها مشکلی با Data Saver ندارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 4 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.